tisdag, februari 27, 2007

Bokrea

Idag har det varit fullt upp. Kom att tänka på det idag, att vissa dagar är jag hemma och gör absolut ingenting, medan andra dagar går det i 110 och jag sitter knappt ner 1 minut.
Jobbade 8-15. Fick skjuts dit, cyklade hem. Blev heldag, trots att tjejen var frisk. Däremot var den en annan städerska som var sjuk, så då fick den här tjejen ta hennes jobb och jag blev ensam på min avdelning. 20 enkelrum rum. Det gick, men det var tungt.

När jag kom hem åt jag ett äpple och sedan tog jag och mamma bussen till stan. Var meningen att vi skulle gå på Bokrean (vilket vi också gjorde) men jag var inne på H&M och köpte en pyjamas också. Sedan var vi inne i lite olika butiker som hade bokrea. Tittade lite här och var, och till slut köpte jag (eller eg. mamma) en bok på Åhlens och sedan vandrade vi vidare till Akademibokhandeln där vi gjorde resten av inköpen. Pappa anslöt där efter jobbet också.
Blev inte mycket romaner, utan mer "kul böcker". Pappa köpte någon bok om ortnamn här omkring för 19:-, mamma köpte Nostalgiboken, en reseguide om Berlin och ngt mer som jag inte minns.
Jag köpte tre böcker (fyra med den på Åhlens) och en av dem var på rea. Höhö! Det varen bok som var på rean, Från snickerboa till Villa Villekulla hette den. Är en typiskt sådan bok jag gillar. Liksom lite reportageaktigt! Har Robinsonboken, och det är lite samma stil tror jag.
Alla böcker i butiken, förrutom rea-böckerna var det även 30 % på med mammas Medmerakort. Så därför blev mina andra två böcker också lite billigare. Den första var Linas kvällsbok 1 & 2. Såg ju ettan på bio (den går på bio nu) och tyckte den var bra. Och boken ska tydligen vara enormt bra. Så i den här boken finns den boken som nu är film + fortsätttningen! Kostade från början 65:-.
Den andra boken jag köpte var Tjuvlyssnat. Den var nedsatt i pris till 119:-, men sedan var det 30 % på det. Orkar inte räkna nu, men det blev några kronor! Hade ändå tänkt köpte Tjuvlyssnatboken, så jag kunde ju lika gärna passa på nu när det var rabatt ;)

Efter stadsbesöket åkte vi och hämtade Hanna på sitt jobb. Sedan var vi på Samarkand och handlade mat. Var hemma kvart i 8 och då var det mat och TV.
Nu är jag ganska trött. Vill kika lite i mina böcker innan jag somnar också. Imorgon blir det sovmorgon. Härligt!
God natt