torsdag, april 20, 2006

Projectwork

Nu är projektarbetet så nära slutet att det är läskigt. Igår satt vi och kollade igenom alla fel, konstiga meningar och andra grejer som skulle ändras. A var sjuk, som hon skickade sitt till mig senare på kvällen. Typ 19.30 eller nått. Duschade och satte vid 20 igång att samanställa allt, och ändra allt som vi kommit överrens om. Hade sagt att jag kunde göra det. Att sammanställa är skojs! :)
Men det tar så j*vla mycket längre tid än man tror. Satt 20-20.30 samt 21-23. 2,5 timme alltså. Var illa tvungen att bli klar tills idag, eftersom hela planeringen annars skulle spricka.

Har nämligen fixat ännu lite till idag, efter skolan. Hittade en (av de finare!) datasal på skolan som var befolkad av en klass som läste Datorkunskap. Frågade läraren lite snällt och vi kunde få sitta där. Vi tror inte att det tar så lång tid, sa vi. Och trodde väl inte heller det. Men vi var tvugna att gå ca 1,5 senare, eftersom lektionen slutade då. hahaha ;)
Men vi hann iaf placerade ut lite tabeller och diagram i resultatet, samt att vi fick hålla på att flytta & ändra i texten för att det skulle se bra ut. Något mer gjorde vi också, men jag minns inte exkt vad det var.
Efter att vi blivit "utkörda" förflyttade vi oss till biblioteket där vi fixade framsidan samt kopierade en bild ur en bok. Letade också upp en lärare som kopierade två ex till, så att vi fick varsitt. Är alltså inte helt klart, men iaf jag & L behövde en kopia var.
L ska nämligen göra sammanfattningen, och jag har trixat med innehållsförteckningen, bilaga och lite annat i arbetet som skulle fixas. Det där "småa" som måste fixas tar aldrig slut. Hela tiden kommer det nytt. *s*
L ska iaf skicka sammanfattningen till mig ikväll, så att jag kan sätta ihop allt. Pappa ska skriva ut det på jobbet imorgon, eftersom det finns färgskrivare där. I diagrammen finns nämligen massa olika fäger, och är det i svartvitt ser man inte vad som är vad...

Så. Ikväll ska det vara klart :)
Hoppas bara inte att L skickar det så sent, så jag slipper sitta uppe och vänta och vakta. Räckte med de 2,5 OB (obekväm arbetstid!) sent igår kväll.
L var dessutom sur för att sammanfattningen skulle bli klar redan ikväll. Åkte hem vid 13.30, och hon har därför hela eftermiddagen & kvällen på sig att göra den. Jag gjorde fan mitt skitsent igår. Hade jag kunnat hade jag nog väntat tills idag, men som sagt hade allt stupat då. Och eftersom pappa ska skriva ut det på jobbet imorgon, och han inte jobbar helger, MÅSTE det vara klart idag, så att kan skicka det till honom!

Måste åka med och handla idag, eftersom jag tappade min pärm i skolan. Den gick sönder, och jag måste införskaffa en ny!

Nej, nu ska jag jag ta lite glass och kika på The Osbournes, som vi spelade in från igår! Svejs!