lördag, april 01, 2006

Choklad

Sett filmer idag, två för att vara exakt. De två som H med kompis hyrde igår. Tjenare kungen samt Kalle och chokladfabriken. Gillade båda två, var och en på sitt sätt. De är väldigt olika. Kalle och chokladfabriken är ju ganska osannolik och utspelar sig i en chokladfabrik, i en dröm/fantasivärld. Riktig bra filmer! Och riktigt sugen på choklad blev man då det flödade av sådant i den ena filmen... ;)

Har inte gjort så mycket mer, såg filmer + extramaterial mellan 12.30 och 17. ;) Dessförinnan sov jag & käkade frukost. Steg inte upp förrän 11.20.

Kollat TV, ätit god mat och även läst lite tidningar idag. Skulle eg. gått ut en runda (ex. till affären och köpa godis, eller till stan) eftersom det varit så fint & soligt idag, men det blev inte så. Var "tvungen" att se filmerna innan de skulle lämnas in, samt att jag sov lite för länge. Men är man ledig så är man!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min 18-åring älskade Kalle och chokladfabriken! Själv är jag lite sugen på Tjenare kungen, men har inte hunnit med att se den ännu. Vad tyckte du?

03 april, 2006 23:29  
Blogger Elin said...

Aha: Regissören Ulf Malmros sa i extramaterialet att han gjorde filmen till två sorters människor; de ena är de som själva var unga under början av 80-talet och känner igen sig, och de andra är de som är i den åldern (19-20) idag, och som kan tycka att det är kul att se hur ungdomskulturen såg ut på den tiden.

Jag tyckte att filmen var väldigt bra, och jag kan tänka mig att de som levde på den tiden kan känna igen sig i mycket och kanske gillar den ännu mer!

04 april, 2006 17:00  

Skicka en kommentar

<< Home