onsdag, december 28, 2005

Framtidsplaner

Fy f*n vad kallt det är ute nu. Har inte varit ute sedan julafton. ;-) Hehe.
I alla fall var det ruskigt kallt idag. Var iväg och handlade nu i eftermiddags, och det snöade, blåste och var allmänt iskallt. Höll på att frysa ihjäl på den lilla sträckan mellan bilen & mataffären.

H är iväg ute i skogen ikväll/i natt. Hon och några kompisar skulle till en annan kompis, som bor mitt ute i skogen, en bit utanför Växjö.
Pappa skulle eg. ha hämtat dem imorgon, men han skippar det eftersom det ska bli ett jäkla snöoväder här. Så vi får väl se om hon kommer hem imorgon. Det kanske blåser ner så mkt träd att de blir fast där ute ett par dagar.
Då får de se på äventyr. Hahaha. :)

Har kollat lite på olika universitet och KY-utbildningar osv på nätet idag. Och vanliga kataloger tidigare också.
Men jag vet inte alls. Har inte en blekaste aning om vad jag vill/ska göra... Men jag tror inte att det blir något pluggande eller flytt i höst, då jag bestämt mig för att satsa helhjärtat på körkortet då. Och då vill jag bo här och göra det i Växjö!
Men jobb? Vad ska jag då ta för något. Vore kul att testa på något annat än vården, då jag pysslade med det i somras. Vore skoj att prova på något annat, och se om något liknande kanske skulle kunna passa som framtida yrke.
Men jag vet att det inte är det lättaste att få ett jobb. Ofta ska man ha körkort (där brister det direkt!), massa erfarenhet eller utbildning. Och det är det ju inte alla nyblivna studenter som har! Hehe.

Så vi får väl se lite vad som händer. Men jag hatar att inte veta vad som ska hända... Känns stressande och lite panikartat.