tisdag, november 07, 2006

Fången hos Af

Mötet ja. Det var väl sådär. Var mest äldre (födda på 60 och 70-talet, men även i 50-60-årsåldern) och det verkade som om alla var utbildade och hade jobbat med sådant innan.
De gick igenom satsning och sa att man var tvungen att söka jobb i hela landet om man har a-kassa (vilket jag inte har och borde därför inte behöva söka landet runt) och vad som händer om man tackar nej till ett jobb osv. Massa sådant.
Hursomhelst frågade jag en av de från Af ett par saker efteråt, men det klarnade inte så mycket. Alla skulle iallafall träffa en av dessa af-folk och ha med betyg, intyg från arbetsplatser osv. Får ta tag i detta då, och fråga osv.
Hela satsningen känns så seriös, vilket är kanon om man verkligen brinner för industriyrken och vill jobba inom det, men för mig som inte bryr mig så mycket känns det mest jobbigt och som om jag är "fången" hos dem. Weird, men lite så känns det!

Har pysslat med mitt scrapbooking i cirkus 3 timmar idag. Var länge sedan, och det var kanonkul!

Om en halvtimma är det sista "Poliser", dvs grymt spännande.
Och imorgon väntar jobbet. Troligtvis halvdag, så det ska väl gå bra!