måndag, november 06, 2006

Af-krux

Jaha. Så har man jobbat idag då. Fick veta det vid 19-tiden igår. Ska jobba ons, tors och sedan ev någonting på fredag eller i helgen. Skulle avvakta och se lite hur det ser ut.
Skulle eg. ha jobbat imorgon och varit ledig på ons, eftersom jag skulle till Af på något informationsmöte "för de som angett att de har kompetens inom montering och/eller som CNC-operatör". Yeah. Det måste ha blivit en miss, eftersom jag inte har någon kompetens inom det, så jag mailade min handläggare i torsdags, men har inte fått något svar.
Och idag fick jag veta att mötet är imorgon, inte på onsdag. Så jag fick byta jobbdag, men det verkade som om L tyckte att det var ännu bättre med onsdag :)

Hursomhelst måste jag pallra mig till Af även om jag inte tror att det gäller mig. När jag var på Af och gjorde en ny handlingsplan i september fyllde den jag träffade i lite arbeten som jag skulle stå som intresserad av, i deras databas. Eftersom jag inte har någon utbildning var det därför olika "lättare jobb" varav ett var lättare montör, av tex. metall-, gummi- och plastprodukter. Det är där kruxet ligger, tror jag. Även om vi fyllde i att jag inte har någon erfarenhet eller utbildning inom det har de kallt in mig. Och det är obligatoriskt, varpå jag MÅSTE dit imorgon. Men jag provade som sagt att maila handläggaren för att kolla om det verkligen var rätt och om jag verkligen behövde gå på detta, men som sagt... Inget svar. Suck.

Nu ska jag snart se på "Anna Pilh" och vila mina små ben och rygg. (hard working 8-16)