fredag, november 03, 2006

Tre dagar

Blev inte av att jag bloggade igår. Först städade vi hela huset och jag bytte sängkläder och allt, sedan jag jag och H oss ut på jakt efter The Sims Djurliv. Var förstå borta på Norremark och kikade (köpte lite mat också) men eftersom det inte fanns där och H skulle iväg och jobba sedan fick jag cykla ner själv till GVG. Iskallt var det, men det gick finfint!
När jag kom dit hade de inte spelet på hyllan och jag tänkte "Nej, inte här OCKSÅ!" så jag frågade i kassan och då hade de precis fått in 10 st nya :)

Ägnade oss åt det igår kväll. Hann inte spela så mycket, utan kollade mest igenom det. Hur många olika hund- och kattraser som helst. Ursöta!

Idag har vi lämnat av H på tågstationen, eftersom hon skulle till Linköping och hälsa på en kompis i helgen. Därefter har jag, mamma & pappa varit ute på en heldags (eller halv, 6 timmar) utflykt. Varit i Alvesta & Lammhult (möbelriket!) och kikat på soffor, käkat kanongoda räkmackor på Öhr's Lantcafé, varit i några möbelaffärer här i stan samt varit och handlat och provsmakat goda grejer på Coop :)

Nuså. Nu ska jag plita ner lite om Ullareds-resan.
Steg upp redan halv 6, men det gick lätt som en plätt. Brukar vara så då det är något kul på G ;) Bussen avgick vid 6.45 och var framme strax innan halv 10. Fikade, lyssnade på musik och halvsov lite på bussen.
Var relativt lagom med folk när vi kom fram, men det fyllde på rejält. Vi var första bussen, och när vi var ute och lämnade kassar vid 13-snåret sa busschauffören att det var 25 bussar. Så det var väldigt mycket folk och skittrångt. Jag tyckte det gick rätt bra, men mamma som släpade på vagnen var av en annan åsikt. Konstigt va?! Haha.
Köerna till provrummen var milslånga (okejdå, inte riktigt men...) så det var ingen idé att ställa sig där. Hittade dessutom inga kläder som jag ville prova. Eg. finns det inte mycket kläder som är något att ha. Tröjorna/t-shirtarna är ofta korta och vida och byxorna är enligt mig i konstiga storlekar.
Underkläder och strumpor fanns som vanligt i massor. Fina & billiga!
Hittade dessutom lite smink, en julskiva för 45:- mm. Mamma köpte lite smågrejer samt en hårtork, klocka mm till hela familjen. Minns inte. Haha.

Var som sagt ute och lämnade våra första kassar vid 13-tiden, eftersom bussen var öppen mellan 13 och 13.30. Därefter gick vi och käkade lunch, 39:-. Billigt & förstås knökfullt med folk. Åt bakad potatis med skagenröra. Såååååå gott. :)
Efteråt gick vi in igen, och denna gången tog vi det lugnt. Gick nästan hela tiden (från 14 till 15) på prydnadssak-avdelningen där det fanns massa fina julgrejer. Jag köpte en ängel som var supersöt! Inhandlades dessutom julkort, omslagspapper, en döskallepåse som H ska slänga sin smutstvätt i. Den har annars en förmåga att hamna på golvet. Tihi!
Hittade dessutom ett scrapbooking-set med massa kul saker i, för 99:-
Tidigare under dagen hade vi hittat två Kent-skivor till H som hon skulle få i julklapp, så det var tänkt att detta kit skulle bli min julklapp. Men H ville ha sina grejer direkt (var nog rädd att hon annars inte skulle få lika många av de grejer som hon önskar sig i julklapp. Haha), så jag fick även mitt scrapbookingset.

Hursomhelst. Gick lite i de kringliggande affärerna innan bussen avgick vid 16. Var hemma 18.30 och resten av kvällen packade vi upp, tittade på "Bonde söker fru". En kanondag helt enkelt :) Och det var ingen fara med vädret. Småsnöade lite, men inte alls som alla hade trott!

Finns förresten bilder på det jag köpte på Bilddagboken.