fredag, september 01, 2006

Digitalfoto

Idag kom korten som vi hade beställt. De skickades iväg natten mellan den 29:e & 30:e, så det var verkligen snabba bud! Detta var Extrafilm, och det berodde på att de hade ett erbjudande i Smålandsposten. Man fick 50 kort för 0:-, och sedan kostar korten 95 öre/styck. Beställde hälften av mina (och några är mammas och pappas) vilket var 115st, och idag beställde vi resten. Allt gick lätt vid förra beställningen, men idag bara krånglade det. När det inte funkade började vi om, men då blev det dubbla bilder. Och så hänge det upp sig osv. Men efter att ha startat om datorn och loggat in på min användare på datorn gick det som en dans! Så nu är yttligare 115 kort på gång! Jag kommer ha att göra, men det är bara kul.

H skickade efter 160 kort hon också idag. Det är vår familj som ser till att företaget inte går i konkurrs! Haha.

Och så ringde de från hotellet idag. Undrade om jag kunde jobba 5-6 timmar imorgon, och det kunde jag ju! Skulle ha ringt dem länge nu (kollat om de fanns möjlighet till att hoppa in, och om inte att de skulle skicka anställningsintyg), men eftersom jag och telefoner inte går så bra ihop har det bara skjutits upp... Men nu ringde de, vilket jag är glad över!
Kul på ett sätt att jobba, men samtidigt har man blivit lite lat nu. höhö! Är snart 1 månad sedan jag jobbade senast.
Och inte har jag behövt jobba för att jag varit sysslolös, för den där teorin håller mig sysselsatt hela dagarna. Det är en himla massa sidor som ska läsas och frågor som ska svaras på. Men förhoppningsvis är jag "snart" klar med det. Brukar ta 3-6 månader att ta körkort, och innan årsskiftet har jag väl planer på att fixa det! Vi får se om det håller eller inte ;)