fredag, augusti 17, 2007

Packning

Imorgon bär det av till Norrköping över dagen, för att åka upp med det mesta av mina grejer. Mamma och pappa jobbar hela nästa vecka, och nästa helg är de bortresta. Och att ta alla denna packning (har nu packat i kassar samt en papperskorg, en pedalhink och en plastlåda, men ska flytta över lite till en byrå jag ska ta med) på tåget är HELT uteslutet. Så det som inte tas med imorgon ska jag & H ha med på tåget nästa lördag. Det blir främst kläder, men även lite småsaker som smink, kamera, mobil osv som tas med då. Grejer som jag behöver här hemma under veckan.

Idag har jag skrivit och skickat iväg flyttkort, skrivit av adresser ifrån adressboken, kollat lite vilka recept jag vill ha (sådana recept som vi har i en speciell bok, har ju redan Vår kokbok) samt dammsugit min stora runda grå matta som också ska med imorgon.
När mamma kommer hem från jobbet om en stund ska vi rama in en teckning som jag fått av från kusinbarn A samt sätta in tre foton i en ram, + packa om. Så det blir säkert fullt upp ikväll :)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Weee...gud vad skoj och SPÄNNANDE det låter!!! Jag blir nästan lika pirrig när jag läser om alla förberedelser som om det var jag som ska flytta...=) *kram*

17 augusti, 2007 15:26  
Anonymous Anonym said...

Marianne: :) Tihi. Det ÄR spännande. Men mycket att hålla koll på också. Just nu är det dessutom lite oro över utifall jag får med mig allt jag vill. Bilen kommer minst sagt bli FULLPROPPAD ;)Då ska jag inte ha med alla smågrejer samt endel kläder, de tar jag & H med oss när vi åker tåget upp nästa helg.
Mamma & pappa säger att jag kan ta med mer när jag kommer hem, typ vid H:s födelsedag, men jag vill ju ha med allt NU!! Haha.

17 augusti, 2007 21:41  
Anonymous Anonym said...

hur känns det nu då...snacka om vuxenpoäng att flytta hemifrån :)

18 augusti, 2007 18:03  
Anonymous Anonym said...

Camilla: Det känns helt underbart. Jag är tokförtjust i min nya stad, i mitt rum & det ska bli kalaskul alltihop :)

19 augusti, 2007 16:07  

Skicka en kommentar

<< Home