onsdag, augusti 15, 2007

Umgåtts mer med kusinerna

Sådär ja. Nu har det gått ett par dagar sedan sist, och igår åkte kusinerna hem till Stockholm igen. Tror inte att varken ni eller jag orkar med ett lika långt inlägg den här gången, så det blir (förhoppningsvis) kortare. Ni vet hur jag är.

I torsdags, innan de kom, städade jag mitt rum. Själva städningen tog väl inte särskilt lång tid, men jag röjde, rensade och sorterade hela min garderob. Inte kläderna, men alla grejer jag har där inte. Det ser inte så jättemycket ut, men shit så mycket det fick plats där inne. Alltihop tog över 4 timmar...
De kom framåt kvällen och vi gjorde väl inte någontig speciellt då vad jag minns.

fredagen åkte vi bussen ner till stan på förmiddagen. Gick runt och kikade lite (första dagen på Karl Oskardagarna) och det var mycket folk ute. Sedan gick vi en runda till torget och kikade på lite lokala band innan vi gick vidare till söder, till kusin P & hans familj. Hade en mysig eftermiddag med fika och lite bus.
Pappa hämtade sedan oss och vi åkte hem och åt middag. Sedan bar det av mot stan igen, och Rix Fm-festivalen. Det var mycket, mycket folk. Cirka 12 000 enligt Smålandsposten. Vi stod rättså bra till. Var dock en del långa framför oss, så vi fick kolla mellan lite luckor. Ett bra tag stod det dessutom en stor hög fulla ungdomar bakom oss. Och de pratade högt, knuffades, lutade sig emot oss, rökte och drack. Skitkul.
Sedan var vi borta och pratade med mamma och pappa som träffat några vänner innan vi tog bussen hem. Törstiga och jättesugna på Cola ;)

I lördags jobbade jag, och när jag kom hem åt vi middag. De andra tre hade under dagen varit i stan & i Linnéparken med kusinbarn A. Jätteroligt och mysigt verkade de ha haft det.
Efter middagen slöade vi lite. Kollade på TV osv. Sedan körde jag ner oss till stan för att gå på Andreas Johnsons konsert. Han var bra, och körde en bra show. Men jag kände bara igen 3-4 låtar.
Mycket folk ute på stan då också, men inte som i lördags. Då tog det lååååååång tid att ta sig längs Storgatan.
I allafall, efter konserten gick vi en runda längs Storgatan innan vi åkte till Mc Donalds på Norremark och åt McFlurry. Tror vi åt chips, godis och såg på film senare på kvällen.

Jobbade även söndagen, mitt sista abetspass... Kändes lite konstigt, men samtidigt skönt att kunna fokusera på packningen och flytte nu.
Här hemma hade H & kusinerna inte gjort ett dugg under dagen (jag var hemma vid 18.30 typ) och vi gjorde inte så mycket under kvällen heller.

Men i måndags var vi i Älmhult; mamma, jag, H & kusinerna. Först var vi på Hot Stuff och H & kusin N köpte lite grejer. Sedan bar det av till IKEA där vi kompetteringshandladet lite. Så nu tror jag att jag har vad jag behöver! :)
Sedan var vi trötta och åkte hem och vilade oss och gjorde ingenting ett tag. Sedan åkte vi till MAX och åt. Ljuvigt! Efter det handlade vi lite på Citygross och träffade kusinbarn E & G (kusinens fru). Kul att kusinerna fick träffa dem en bonusgång. Och E är världens absolut sötaste och ljuvligaste flicka. "Mamma steker fiskpinnar till mig nu" kläcker denna 2-åring ur sig när vi var hos dem i fredags...
Vi hyrde även tre filmer, varav vi såg 2 på kvällen. Den tredje hyrde vi bara för att det var 3 för 99:- och man får behålla dem i 3 dygn.

Sedan sov vi fint från 01.30 till 07.30 på tisdagsmorgonen då jag steg upp eftersom jag skulle till optikern. Testade synen (ser pyttelite sämre nu än för 5 år sedan då jag bytte glasögon senast) och kikade på bågar. Och jag som aldrig kan bestämma mig... Mamma var med som smakråd och jag tog med fyra par hem och provade om och om igen. Kollade vad de andra tyckte osv.
När vi kom hem hjälpte jag kusinerna att packa lite, och vid 11.30 körde vi dem till tåget i Alvesta. När vi vinkat av dem (och kramat!) åkte vi hem och åt lunch.
Sedan började jobbet... Jag plockade fram alla mina femtioelva kassar med grejer och la ut allt på mammas och pappas säng och sorterade det lite. Sedan la vi tillbaka det i nya kassar, så nu står det... *räknar*... 9 kassar, en back med grejer, en papperskorg med grejer & en pedalhink med grejer i här i rummet!!

Och idag onsdag har jag varit i stan och handlat lite grejer samt lämnat tillbaka låneexen hos optikerna. Jag har alltså valt... Vilken vånda. Vet fortfarande inte om jag valt rätt. Som vanligt tycker man att de bågar som är mest lika de man redan har, är finast... Men jag tog inte ett par som ser ut som de jag har nu. De är ganska annorlunda...

Nu har vi bara kvar att sortera alla dessa kort vi har tagit... Både här & i Stockholm. Det är det allra värsta med att ha så många digitalkameror. Att ha digitalkamera över huvudtaget... Jag & H ska ta tag i det någon dag här snart.