fredag, oktober 21, 2005

Nu är det ett tag sedan, men för en stund sedan fick jag ge upp mitt pluggande. Räknade matte, och tillslut fick jag lägga ner. Det GICK inte, jag FATTADE inte. Jag har ju räknat det förrut, men nu fungerade det inte alls... Åt lite choklad för att få upp hjärnaktiviteten, men det var lönlöst. Hjärnan är kanske överarbetad efter 5 dagars plugg.

Läxförhöret i Naturkunskap gick sådär. Ganska bra, men det var svårt. Men nu har man gjort det iallafall. Skönt det, med tanke på att nästan hela resten av klassen har det kvar. Vi fick välja om vi ville göra det idag eller på onsdag, eftersom det var endel som hade mycket denna veckan och vice versa. Och det var 5 av 23 som gjorde det idag. ;-)

Så nu är det helg, och man slipper pluggandet ett tag. Och nu ska jag sluta prata om skolan, och vi går över till min kanin M.
Ögoninflammationer verkar inte ge sig. Hon är iofs inte lika svullen runt ögonen, men det är långt ifrån bra. Hon är även jättesnuvig och tjock i halsen. Man hör hur hon snurvlar och det liksom piper då hon andas. Inte piper i lungorna, utan från nosen. Stackaren. Antibiotikakuren är slut på söndag, så på måndag ska vi väl ringa djursjukhuset IGEN. Blir isf tredje gången denna månaden som hon är där. :/ Hela oktober har varit full av pass och oro för lilla M. Usch och fy.

Blir tacopaj (eller var det vanlig köttfärspaj) till middag idag. Ja MIDDAG (se föregående inlägg) :)
I TV-väg är det Idol, Hey Baberiba och ev. Postkodmiljonären. Är så skoj att testa sina kunskaper. Brukar komma rätt långt ibland.

Ska leka lite i Photoshop idag har jag tänkt. Pyssla med lite bilder osv. Lite annat som jag tänkt göra i helgen är spela Sims, göra något pärlarmband (köpte massa fina pärlor förra sommaren, då jag även gjorde endel amband. men sen tröttnade jag, det går upp och ner såntdär) och kanske gå ner på Designmässan i stan imorgon. Är elever från ES-programmet samt frisör som har ordnat med catwalk och modevisning, samt att designutbildningar ska visa upp sig. Syrran H:s klass ska visa upp sina skåp också. :D