torsdag, oktober 20, 2005

Idag har det varit mycket plugg, och ingen (eller iaf lite) vila. Gick till halv 4 och avslutade dagen med 1 timme och 20 minuters nationellt prov i svenska B. Att sitta nerböjd över ett par papper och skriva frenetiskt i 1 timme och 20 minuter ger ganska så stark smärta och stelhet i nacken. Det kan jag lova...

Efteråt följde jag kompisen A till busshållplatsen, och innan bussen gick slank vi in på Konsum och köpte choklad. Eller A köpte, då hon var så sugen. Var den nya marabou med digestive i. Himmelens god, smakar precis som sådana små digestivbitar doppade i choklad, som vi ofta köpte då jag var mindre. SÅÅÅ goda. :)
Huvudvärken som kom smygande efter provet försvann plötligt efter ett smakprov av chokladkakan, så det var nog det som behövdes.

Väl hemma väntade natur och matteplugg. Min mamma fick förhöra mig på kemin som vi ska ha läxförhör på imorgon, även om hon själv inte fattade ett dugg. Men det var bara att fråga lite på det som jag hade strukit under. Inte så svårt va? Eller jo, jag tycker att det kan vara himla svårt att fråga grejer på en text där man knappt vet vad nästa mening handlar om. Men det behöver man inte knysta om... ;-) Hon fixade det fint endå!
Matteprov på tisdag, så det har jag också ägnat kvällen åt. Käkade lite kvällsmat emellan, och sedan räknade jag ännu en timme, innan det var TV-tajm. :) Och nu har jag tagit fritt för idag.

Kom upp en grej under en diskussion vid matbordet igår. Mamma och pappa säger att man äter 'middag' mitt på dagen, medan jag anser att det heter lunch. Middag eller kvällsmat äter man på kvällen. Är det lagad mat är det middag, men är det ex. macka och flingor är det kvällsmat.
Vad säger ni?