onsdag, oktober 19, 2005

Efter att ha duschat och fikat, och kikat lite på När & Fjärran (det är väl så det heter, reseprogrammet på TV4?) är jag återigen redo för lite bloggning.

Har funderat lite på hur man får till en rubrik till sitt inlägg... Alla som har den här layouten har en orange rubrik, men inte jag. Hur får man dit den? Eller har ni helt enkelt bara skrivit den i inlägget, fast med en annan färg och större text?

Funderar ännu lite till, fast nu på lite annat. Det känns som om man ska/kan/vill börja om på nytt på något sätt, nu när man har ny blogg osv. Börja skriva på ett annat sätt, eller skriva OM något annat.
Känns som om jag inte ska gå in lika mycket på detaljer vad jag göra dag in och dag ut. Känns som om sådant kan bli tråkigt att läsa i längden.
Ska bli mer av sådana här tankar. Hur det ska bli vet jag inte, men LITE tankar har man väl alltid. Eller vad tror ni?! (känner förresten att det går mycket mjukare att skriva här, än inne på webblogg. Vette tusan hur det kan vara så, då det är exakt samma tangentbord!)

Här har vi lite riktlinjer, hur jag tänkt lägga upp den här bloggen;
  • Inte så detaljrikt. Mer kortfattat och intressant.
  • Inte lika privat. Visst, det måste vara privat, det är det som är roligt att läsa, men man måste ändå vara lite anonym. Du vet inte vilka som läser det du skriver. Du har inte en aning om vilka som har klurat ut din adress/letat sig fram till din blogg.
  • Mer tankar och funderingar än bara babbel om vad jag har gjort under en vanlig dag. Ibland händer det speciella grejer, och DET kan man skriva om. Men vardagligt som 'idag steg jag upp då och då, och sedan gjorde jag det och det. Vid det och det klockslaget såg jag det och det på TV' behöver man kanske inte dra upp.
  • Och som en sista punkt, som kanske inte gäller MIN blogg, utan mer andras; jag ska bli bättre på att kommentera och säga HEJ! då jag hittar en blogg jag gillar. Vet själv hur roligt det är då någon ny har hittat till ens blogg, och man får bekräftelse på att någon gillar det man skriver!
    Kommentarer på det man skriver är alltid roligt, så hellre för många kommentarer än för få. Eller... det KAN inte bli för många! :)